Hoppa till innehåll

NVIDIA inför ny anti-Aliasing algoritm med Kepler?

2012 mar 15 av Inkice i Nyheter
Har NVIDIA lyckats införa ett nytt Anti-Aliasing algoritm med hjälp utav Kepler? Det verkar som det enligt pålitliga källor och det finns även en skärmdump som verkar visa att det är sant.

Många tillförlitliga källor antyder att NVIDIA skulle kunna införa ett helt nytt Anti-Aliasing (AA) algoritm med sin Kepler familj av grafikprocessorer. I dagens läge finns det redan gott om anti-aliasing algoritmer som har införts i och med den senare generationen av grafikprocessorer inklusive FXAA (Fast Approximate Anti-Aliasing) vilket har medfört betydligt bättre bildkvalité under åren.

Nu återstår det endast ett område där en helt ny Anti-Aliasing algoritm kan ta form, att höja ribban för högre bildkvalité och att samtidigt sänka prestanda förlusten.

En skärmdump har som troligen kommer från NVIDIA GeForce Kepler press-däck kan visa den nya algoritmen jämfört med 8x Microsoft Anti-Aliasing (MSAA) där syns en överlägsen bildkvalité. Vi vet mycket väl att 8x Microsoft Anti-Aliasing kan hantera den typ av bildkvalité vi ser men den här mystiska nya Anti-Aliasing algoritm visar en helt fantastisk bildkvalité med den tillgängliga teknik som finns. Självklart utvecklade NVIDIA en silver-kula i sin nya algoritm som erbjuder fantastisk bildkvalité samtidigt som den inte är allt för påfrestande för grafikprocessorns resurser.



Källa: Expreview BBS
  • 0


0 Kommentarer