Hoppa till innehåll

Foto

Brickat 7870

brickat 7870

• Var vänlig och logga in för att svara
7 svar till detta ämne

#1 jays_swe

jays_swe

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 248 inlägg
  • PlatsArvidsjaur

Postad 07 mars 2014 - 16:50

Så jag skulle flasha grafikkortet och jag har en USB sticka full med bios versionen och sjävklart av en vana så råkade jag skriva 7970.rom istället för 7870 och just då jag klickar av strömen så ser jag ju att det står old version blabla pitcairn new version blabla tahiti. Suck stoppar in ett till gkort i datorn och ska flasha kortet skriver atiflash -i för att få upp adapters och det hittar bara mitt hawaii kort. Så finns det något sätt att force flasha 7870 kortet på?

OBS kortet har inte bios switch så ingen frågar.

• 0

#2 Calathea

Calathea

Torrisöverklockare

• TeamSweden
  • PipPipPip
  • 864 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsLinköping

Postad 07 mars 2014 - 20:21

hmm, jag har alltid trott att det skulle gå med ett annat kort i... men det är klart, 7870 kan väl inte ens boota med 7970 bios och då är det helt enkelt kört. 

• 0

#3 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 07 mars 2014 - 21:54

Du har inte ett nvidia eller annat märke (IGPU??) som du kan använda och sedan forca en flash?

Har fått "missflash" några gånger och har alltid kunnat flasha tillbaka när jag använt annat grafikkort, men jag har inte kört samma tillverkare. Har dock aldrig flashat helt fel bios nångång.

• 0

Gigabyte Z170X-UD3 | 6700K @ 4600 | 16 GB Corsair 2666 CL16 @ 2933 CL15 | Asus GTX 980 Ti Strix OC 

"if you want the most solid Windows ever put together, there's a community project that combined the best features of ME, CE, and NT. It's called Windows CE.ME.NT., because it's always frozen"
u6213.png
http://rec.elmor.se/...ew.php?user=113

#4 The Mutt

The Mutt

Trötter...

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 975 inlägg
  • PlatsUppsala

Postad 08 mars 2014 - 17:07

Om du sätter det i första slotten och force flashar rätt bios till den slotten så borde det gå. Har för mig att det funkade förr i alla fall Med två kort i så måste man använda 0  för första har jag för mig och 1 för andra slotten. Men det var ett tag sedan man meckade med gpu bios så det kan ha ändrats och jag kan ha fel. :-P

• 0
HWbot benchare på kvälls tid :D

Originally Posted by Shammy
hmm ... you should try to recall which gypsy you offended to be cursed as such

#5 Smockinator

Smockinator

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 313 inlägg

Postad 09 mars 2014 - 17:52

Sätt i ett annat kort! som The Mutt säger! och flasha! det gjorde jag när jag hade brickat ett 4870 det är rätt simpelt och en mycket effektiv lösning på ditt problem.

• 0

#6 Calathea

Calathea

Torrisöverklockare

• TeamSweden
  • PipPipPip
  • 864 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsLinköping

Postad 11 mars 2014 - 16:37

Fått fart på det?

• 0

#7 jays_swe

jays_swe

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 248 inlägg
  • PlatsArvidsjaur

Postad 11 augusti 2015 - 12:21

Jag råkade göra samma sak. Fick ta en kabel bit och sätta mellan två olika punkter för att kunna flasha om kortet. Gick inte ens att flasha det om jag hadde två olika kort i datorn.

Edit: Ops såg nu att tråden var väldigt gammal..

• 0

#8 Oscar Reimer

Oscar Reimer

Kväveöverklockare

• Administratörer
  • 2 313 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • Plats195.75.38.139

Postad 11 augusti 2015 - 21:15

Jag råkade göra samma sak. Fick ta en kabel bit och sätta mellan två olika punkter för att kunna flasha om kortet. Gick inte ens att flasha det om jag hadde två olika kort i datorn.

Edit: Ops såg nu att tråden var väldigt gammal..

Det är ju din tråd? :D Vadå för kabel och mellan vilka punkter?

• 0

Mvh

Oscar Reimer

Synpunkter eller frågor? Skicka PM!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar