Hoppa till innehåll

Foto

Vad tycker ni om Windows 10?

vad tycker ni om windows 10

• Var vänlig och logga in för att svara
29 svar till detta ämne

#1 Viking

Viking

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 542 inlägg

Postad 02 oktober 2014 - 15:36

Jag persoligen ser inte så mycket nytt mot Windows 8/8.1. Virtuella skrivbord finns nu, men hur man skiftar mellan dessa är klart sämre än Linux där man bara trycker [ALT] + [CTRL] + Pil höger/vänster för att skifta melllan skrivborden. I Windows trycker man [WIN] + [TAB] och klickar på det skrivbordet man vill använda, lägga till

Och det här med teman är samma skit som Windows 8/8.1. Vill man ha mörka teman så blir min/max knapparna på fönster osynliga då dom är svarta. Tycker knapparna ska anpassa sig efter vilken färg man väljer på fönsterramen

Vad har ni som testat för erfarenheter hittills?

• 0

1: AMD Vishera FX-8350 - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T 2: AMD Phenom II x6 1100T BE - Asus M4A79T Deluxe (AM3) - Sapphire 5870 1GB - 8GB 1600MHz Corsair Vengeance - Western Digital 500GB - X-Fi SoundBlaster XtremeGamer - Antec 300 - Samsung SyncMaster 204B

#2 Oscar Reimer

Oscar Reimer

Kväveöverklockare

• Administratörer
  • 2 313 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • Plats195.75.38.139

Postad 02 oktober 2014 - 15:45

Har inte testat det själv än, men baserat på vad jag har sett hittils ser det mycket lovande ut. En hel del smarta funktioner (virtuella skrivbord bland annat) och såklart startmenyn! Sedan den välbehövliga bättre integreringen av Windows Appar för oss med tangentbord + mus.

Förtsätter det såhär uppgraderar jag nog inom en månad efter släppet.

• 0

Mvh

Oscar Reimer

Synpunkter eller frågor? Skicka PM!

#3 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 02 oktober 2014 - 18:04

Någon som läst nåt om bättre anpassning för högupplösta skärmar?
  • 0

Gigabyte Z170X-UD3 | 6700K @ 4600 | 16 GB Corsair 2666 CL16 @ 2933 CL15 | Asus GTX 980 Ti Strix OC 

"if you want the most solid Windows ever put together, there's a community project that combined the best features of ME, CE, and NT. It's called Windows CE.ME.NT., because it's always frozen"
u6213.png
http://rec.elmor.se/...ew.php?user=113

#4 PytonOrm

PytonOrm

Kväveöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 454 inlägg
  • Platsvärmland

Postad 02 oktober 2014 - 18:23

Att dom inte gör windows som linux man kan göra coola effekter,så som vattendroppar när man tycker nån "hot keys"eller när musen rör sig kommer det eld :) det vore snyggt med 3D miljö och snyggare ikoner och 3D  fönster som rör sig som en kub. och snygga kommando fönster som man kan ändra tema på och färger.

• 0

Dator #1

[Core i7 3930K@4,6Ghz][Asus X79 Deluxe Bios 0902][16Gb G-skill 2133mhz][Asus Gtx 960 4Gb][30Tb diskar][Windows 10 Ultimate][Telia 500/100Mbits fiber + 135 tums hemma bio duk med optoma Gt1080 projektor Full HD

http://rec.elmor.se/...w.php?user=1055

#5 Oscar Reimer

Oscar Reimer

Kväveöverklockare

• Administratörer
  • 2 313 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • Plats195.75.38.139

Postad 02 oktober 2014 - 20:20

Någon som läst nåt om bättre anpassning för högupplösta skärmar?

Vad är det för fel på det befintliga stödet? (Som är mycket bättre än Windows 7)

• 0

Mvh

Oscar Reimer

Synpunkter eller frågor? Skicka PM!

#6 zxhosting

zxhosting

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 33 inlägg
  • Platslocalhost

Postad 02 oktober 2014 - 23:59

Tycker inte om den nya startmeny utan vill ha samma som Windows 7 och sen så tycker jag inte om att Windows 8/1 10 kör med appar och sån skit.

Dom lägger in mycket skit i systemet som man inte vill ha. Finns det en beta för Windows 10?, mins när jag prova rc version av Windows 8.

Linux är mycket bättre än vad Windows kan blir. Får ut så mycket mer kraft i Linux än vad man får ut i Windows.

• 0

Jag är ny här så var snäll mot mig!

#7 Naughtyboy

Naughtyboy

Photographer

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 462 inlägg
  • PlatsHalmstad

Postad 04 oktober 2014 - 07:52

Jag har gått med i Microsofts "Technical Preview Program" (har jag för mig att det heter  :-) ) och laddat ner Win10 beta för att testa i en virtuell maskin. Har dock inte hunnit med det än riktigt. Om jag orkar och hinner så kanske jag kan göra någon form av "mini preview" på den nästa vecka, så vi får upp något på första sidan. Men det blir absolut inget avancerat..mest bara bilder och några egna ord.

• 2

Öl är som pizza och sex; även när det är dåligt så är det ändå ganska bra !!

#8 zxhosting

zxhosting

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 33 inlägg
  • Platslocalhost

Postad 05 oktober 2014 - 01:26

Jag testa lite och tycker att den är bättre än Windows 8/8.1 men tycker ändå att appar och det gränssnitt med mobilen och surfplattor inte passar till pc utan vill ha en egen version som är bara till för pc och en version till mobilen/surfplattor.

När man tycker på en sak varför skulle man vill ha ett stort fönster på det då kan man inte kolla på två saker.

Startmeny ser mycket bättre ut men det går inte att stänga av dom appar som är i startmeny lite synd men hoppas att dom fixa det med.

Vad jag kan se på dom 10 minuter som jag testa systemet så tycker jag att den se likt ut Windows 8/7.

Det som jag tycker är mest synd är att man måste ha ett Microsoft konto för att logga in.

MVH Christoffer

Bifogad fil(er)

• 0

#9 PreacherMan

PreacherMan

Inventarie

• Moderatorer
  • 3 805 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 06 oktober 2014 - 09:56

Jag testa lite och tycker att den är bättre än Windows 8/8.1 men tycker ändå att appar och det gränssnitt med mobilen och surfplattor inte passar till pc utan vill ha en egen version som är bara till för pc och en version till mobilen/surfplattor.

När man tycker på en sak varför skulle man vill ha ett stort fönster på det då kan man inte kolla på två saker.

Startmeny ser mycket bättre ut men det går inte att stänga av dom appar som är i startmeny lite synd men hoppas att dom fixa det med.

Vad jag kan se på dom 10 minuter som jag testa systemet så tycker jag att den se likt ut Windows 8/7.

Det som jag tycker är mest synd är att man måste ha ett Microsoft konto för att logga in.

MVH Christoffer

Om maskinen saknar nät vid installationen så går det bra att skapa ett lokalt konto istället.

• 0

Riggen: i5 3570K | Asus Maximus V GENE | 32 GB Corsair Vengeance | GTX 1070 | 1 TB SSD | Fractal Design Node 804 | Corsair 850-AX | DELL U2912WM 21:9 |
HTPC: i3 2100T | MSI H61MU-E35 | 8 GB PC12800 | GT430 | 80 GB SSD | Streacom FC5OD Fanless | DiNovo Mini | PicoPSU 90 W | NAS: Intel Pentium G2030 | ASRock B75 PRO3 | 8 GB RAM | 26 TB HDD | 60 GB SSD | Fractal Design Define R4 |

#10 zxhosting

zxhosting

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 33 inlägg
  • Platslocalhost

Postad 06 oktober 2014 - 10:28

Om maskinen saknar nät vid installationen så går det bra att skapa ett lokalt konto istället.

Gött det måste jag prova =)

• 0

#11 Viking

Viking

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 542 inlägg

Postad 08 oktober 2014 - 05:23

Tycker inte om den nya startmeny utan vill ha samma som Windows 7 och sen så tycker jag inte om att Windows 8/1 10 kör med appar och sån skit.

Dom lägger in mycket skit i systemet som man inte vill ha. Finns det en beta för Windows 10?, mins när jag prova rc version av Windows 8.

Linux är mycket bättre än vad Windows kan blir. Får ut så mycket mer kraft i Linux än vad man får ut i Windows.

Undrar om Startisback startmenyn funkar på Windows 10? Det finns en version för Windows 8 och en för 8.1. Klart bästa startmenyn som liknar Windows 7 startmeny och billigare än Start8. Tror jag gav 23:- och då funkar serienumret på båda versionerna

Jag håller med att Windows 10 startmeny inte känns riktigt bra och vill också att den ska se ut som den i Windows 7

• 0

1: AMD Vishera FX-8350 - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T 2: AMD Phenom II x6 1100T BE - Asus M4A79T Deluxe (AM3) - Sapphire 5870 1GB - 8GB 1600MHz Corsair Vengeance - Western Digital 500GB - X-Fi SoundBlaster XtremeGamer - Antec 300 - Samsung SyncMaster 204B

#12 PreacherMan

PreacherMan

Inventarie

• Moderatorer
  • 3 805 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 08 oktober 2014 - 07:41

Jag kan verkligen inte förstå att folk är så insnöade på att ha en gammal startmeny. Vad är det ni använder den till?

• 0

Riggen: i5 3570K | Asus Maximus V GENE | 32 GB Corsair Vengeance | GTX 1070 | 1 TB SSD | Fractal Design Node 804 | Corsair 850-AX | DELL U2912WM 21:9 |
HTPC: i3 2100T | MSI H61MU-E35 | 8 GB PC12800 | GT430 | 80 GB SSD | Streacom FC5OD Fanless | DiNovo Mini | PicoPSU 90 W | NAS: Intel Pentium G2030 | ASRock B75 PRO3 | 8 GB RAM | 26 TB HDD | 60 GB SSD | Fractal Design Define R4 |

#13 zxhosting

zxhosting

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 33 inlägg
  • Platslocalhost

Postad 08 oktober 2014 - 09:16

Jag kan verkligen inte förstå att folk är så insnöade på att ha en gammal startmeny. Vad är det ni använder den till?

Jag använder min startmeny jätte mycket.

• 0

#14 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 08 oktober 2014 - 10:44

Använder min startmeny till senast använda program. Använder inte särskilt många olika program så de jag behöver ligger oftast där. Jag vet att det går att söka efter program i startmenyn, men ofta har jag redan en hand på musen, så snabbaste sättet att starta program för mig är att trycka windows-knappen och sen klicka på program-ikonen med musen. Annars har jag inte mer än Min dator samt kontrollpanelen som genvägar på startmenyn.

Förstår inte riktigt grejen med att ha massa saker på skrivbordet, widgets och skit. Jag ser aldrig mitt skrivbord förutom då jag ibland startar om datorn, typ varannan vecka kanske. Mitt skrivbord är helt tomt, har inte ens några ikoner där, bakgrundsbilden är standard Win7 då jag ändå aldrig ser den.

Aldrig riktigt förstått grejen med att hålla på och sminka operativsystemet, för mig är det till för att hantera filer och program, inget mer.

• 2

Gigabyte Z170X-UD3 | 6700K @ 4600 | 16 GB Corsair 2666 CL16 @ 2933 CL15 | Asus GTX 980 Ti Strix OC 

"if you want the most solid Windows ever put together, there's a community project that combined the best features of ME, CE, and NT. It's called Windows CE.ME.NT., because it's always frozen"
u6213.png

#15 Viking

Viking

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 542 inlägg

Postad 09 oktober 2014 - 16:39

Smaken är som baken. Ingen ska säga att det ena är bättre än det andra

• 0

#16 Naughtyboy

Naughtyboy

Photographer

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 462 inlägg
  • PlatsHalmstad

Postad 09 oktober 2014 - 22:09

För mig handlar det inte så mycket om startmenyn...använder en ikondocka i form av Rocketdock för få lätt tillgång till program. Jag klarar mig alldeles utmärkt utan startmenyn men den där satans "Windows 8 Menyn"...den är i mitt tycke helt FUBARED och totalt omöjlig att jobba med. Sedan det här med att allt körs i helskärm har jag svårt att komma överens med !

Men det är bara min personliga åsikt och det är ju det som är det fina i den här kråksången.

• 0

#17 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 10 oktober 2014 - 06:49

För mig handlar det inte så mycket om startmenyn...använder en ikondocka i form av Rocketdock för få lätt tillgång till program. Jag klarar mig alldeles utmärkt utan startmenyn men den där satans "Windows 8 Menyn"...den är i mitt tycke helt FUBARED och totalt omöjlig att jobba med. Sedan det här med att allt körs i helskärm har jag svårt att komma överens med !

Men det är bara min personliga åsikt och det är ju det som är det fina i den här kråksången.

Win 7 is the new XP :D

• 1

u6213.png

#18 zxhosting

zxhosting

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 33 inlägg
  • Platslocalhost

Postad 10 oktober 2014 - 08:41

Många som jag har prata med kommer inte byta till Windows 8.1 eller Windows 10 dom tycker att Windows 7 är den bästa och den har bättre startmeny än vad dom andra har så varför ska man byta för.

Varför ska man byta till en sämre Windows när man har den bästa för det är samma sak att köpa en ny bil för 600k och sen sälja den för att köpa en bil för 1k.

Jag har gjort en undersökning på min hemsida det är mest Windows 7 som används mest sen kom Windows xp sen Windows 8.1.

Varför många kör med Windows 8.1 är för att dom säljs med när man köper en ny dator men om dom hade Windows 7 så skulle alla köra med Windows 7 och inte Windows 8.1.

• 0

#19 Viking

Viking

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 542 inlägg

Postad 10 oktober 2014 - 13:19

Startisback är värt ett köp om du vill betala för en bättre startmeny. Då får du en som ser exakt lika som den i Windows 7. Jag betalade 23kr tror jag det var. Licensen gäller för både Win8 och 8.1 versionen. Finns en beta för Win10 också att ta ner (länk i deras forum)

• 0

#20 Naughtyboy

Naughtyboy

Photographer

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 462 inlägg
  • PlatsHalmstad

Postad 10 oktober 2014 - 14:43

Startisback är värt ett köp om du vill betala för en bättre startmeny. Då får du en som ser exakt lika som den i Windows 7. Jag betalade 23kr tror jag det var. Licensen gäller för både Win8 och 8.1 versionen. Finns en beta för Win10 också att ta ner (länk i deras forum)

Jag kör en liknande som heter Start8 från Stardock Software...betalde också runt en 20 spänn för den...funkar perfekt.

• 0

Också taggad med en eller flera av dessa nyckelord: vad, tycker, ni, om, windows, 10

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar