Hoppa till innehåll

Foto

Problem med Windows update på en VM

problem med windows update p%c3%a5 en vm

• Var vänlig och logga in för att svara
2 svar till detta ämne

#1 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 04 september 2015 - 08:18

Slänger ut frågan här, nån kanske har erfarenhet av detta.

Jag har en Win7 VM som jag kör via VMWARE player. Men jag har problem med uppdateringar. Varje gång jag ska stänga av den verkar den installera samma 6 uppdateringar. Det går inte att installera uppdateringar manuellt via Windows Update från kontrollpanelen, den fastnar på 0% under hämtningsfasen.

Vad är det jag missar? Varför går det inte att installera uppdateringar? 

Jag har ett annat problem med den som kan vara relaterat och det är att jag får upp att Windows inte är äkta trots att den är aktiverad med en äkta nyckel (KMS).

• 0

Gigabyte Z170X-UD3 | 6700K @ 4600 | 16 GB Corsair 2666 CL16 @ 2933 CL15 | Asus GTX 980 Ti Strix OC 

"if you want the most solid Windows ever put together, there's a community project that combined the best features of ME, CE, and NT. It's called Windows CE.ME.NT., because it's always frozen"
u6213.png
http://rec.elmor.se/...ew.php?user=113

#2 NoWay

NoWay

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 46 inlägg
  • PlatsÖstersund

Postad 15 september 2015 - 11:16

Hej!

Jag hade en gång ett lite liknande problem, dock så var det på mormors dator.

Var service pack 1 som vägrade installeras, varje gång jag startade om datorn efter att jag laddat ner och installerade uppdateringen så gjorde den installationen när jag startade om, men när jag startade upp datorn igen så fanns fortfarande uppdateringen kvar där. Och jag blev ju skogstokig på de där då jag inte fattade varför den gjorde som den gjorde. Men jag prövade då att ladda ner servicepacket från microsofts hemsida och installerade det manuellt och då försvann den senare och det verkade fungera. 

Ang det där med att den säger att windows är fake, pröva skriv in samma produktnyckel, fungerar inte det så kontakta microsoft support och be dem kolla upp vad felet kan vara. :)

• 0

Dumma frågor besvaras med dumma svar.

Sebasthian Nilsson

Steam: bazze1996

#3 Azathoth

Azathoth

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 1 inlägg

Postad 16 september 2015 - 21:11

Hejsan Marquzz

Att det är en Virtuel maskin tror jag inte skapat problemet, det händer ibland att windows update "ballar ut" och slutar. Av erfarenhet hade jag tömt Cache, startat om Wupdate tjänsten mm

Jag hade börjat med att köra: cleanmgr, sen valt "cleanup system files" där du kan tömma de som blivit installerade (om du inte nu vill kunna avinstallera dem)

Sen töm C:\windows\softwaredistribution (du måste dock stoppa, Wuaserv och bits med "net stop wuaserv" och sen bits). Efter tömning starta dem med net start.

Omstart mm, hoppas det löser det ;)

//Azathoth

• 1

Också taggad med en eller flera av dessa nyckelord: problem, med, windows, update, p%c3%a5, en, vm

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar