Hoppa till innehåll

Foto

TechSweden & NHW

techsweden nhw

• Var vänlig och logga in för att svara
9 svar till detta ämne

#1 DanielW

DanielW

Verksamhetschef

• Administratörer
  • 523 inlägg
  • Hwbot Poäng:

Postad 24 september 2015 - 08:39

Hej!

Mina kära forumiter. Jo, som ni vet har sidan stått still länge och det är pga brist på personal och andra projekt i livet. För er som inte vet har vi varit Malmöbaserade många år nu och senaste veckan har vi diskuterat med NHW om ett eventuellt övertag. 

Tanken är att:
TechSweden som sida kommer att finnas kvar - men vi kommer få backning av NHW's redaktion, annonsteam med flera 'perks' som en större organisation kan bjuda på.

Anledningen av detta är att jag idag själv har betalt drift av sidan i 2år nu och har svårt att motivera det längre utan intäkter/aktivitet på sidan. NHW är en stabil plattform och de har drivit det framgångsrikt under många år nu och är egentligen den enda utmanaren till ex. Swec.

Såvitt jag vet är även många medlemmar här "dubbelmedlemmar" och tävlingar såsom SMPC med flera diskuteras flitigt här på forumen :)

Så vad innebär detta för er medlemmar kortfattat?
- Förhoppningsvis en livligare & bättre sajt, med mer innehåll redaktionsmässigt

Hur är era känslor kring detta?

Enda alternativet jag ser till detta är någon slags crowdfunding eller något för att hålla sidan flytande, men ser ej det som ett långsiktigt alternativ.

//DW

• 0

#2 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 24 september 2015 - 19:49

För några år sedan skulle jag vara emot det för att hålla TS självständig. Men som det ser ut idag så kan jag nog se det positiva i det hela. Aktiviteten har tyvärr minskat och de få som fortfarande håller på med överklocking har rört sig utomlands och HWBOT har tagit över det mesta, på gott och ont.

Det tar oerhört med tid att driva en aktiv sida. Jag la själv ner mer eller mindre heltid på den samtidigt som jag pluggade. Det funkade då eftersom jag hade tiden. Men idag när man sitter på jobb och barn så finns det knappt tid för något annat. 

• 0

Gigabyte Z170X-UD3 | 6700K @ 4600 | 16 GB Corsair 2666 CL16 @ 2933 CL15 | Asus GTX 980 Ti Strix OC 

"if you want the most solid Windows ever put together, there's a community project that combined the best features of ME, CE, and NT. It's called Windows CE.ME.NT., because it's always frozen"
u6213.png
http://rec.elmor.se/...ew.php?user=113

#3 ante_ante

ante_ante

Kväveöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 3 048 inlägg
  • PlatsStockholm/Järfälla

Postad 24 september 2015 - 19:50

Tråkigt men förstår ditt läge, saker och ting har förändrats. Men det enda NH är bättre på är att uppdatera nyheter, min personliga åsikt är att deras forum är lika dött. Tror många gått till Swec trots alla omogna som finns där.

• 0

#4 lanbonden

lanbonden

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 482 inlägg
  • PlatsLund

Postad 24 september 2015 - 20:44

Jag förstår din situation och att det inte känns värt att betala för att hålla forumet i liv ur egen ficka när det ända som händer här är lite aktivitet i köp och sälj samt att jag och Marquzz håller igång i överklockningsforumet även om det i mångt och mycket är en dialog mellan oss två.

Det jag inte förstår är vad tanken är efter sammanslagningen? Kommer NHWs och TS forum slås samman eller är tanken att fortsätta med två "döda" forum men gemensam första sida? För sanningen är att där är lika lite aktivitet på NHWs forum som på detta och det ända som postas där är köp och sälj i annonsforumet vilket i mångt och mycket är exakt samma annonser som här.

Det NHW har är däremot en väldigt aktiv första sida med gott om nyheter och massor tester men återigen helt utan användaraktivitet i form av kommenterar.

• 0

#5 Rauf

Rauf

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 832 inlägg
  • PlatsMalmö

Postad 25 september 2015 - 19:42

Det är väl så verkligheten ser ut just nu. Har ju tyvärr varit en tidsfråga bara. Frågan är väl hur tiden ser ut för NHW? Jag kan inte tro att de har så värst många besökare per dag på nyhetssidan heller. Lite som andra varit inne på här tidigare, blir två döda forum ett levande? Visserligen finns det mycket info på TS som är värt att spara, det är ju rätt kul att kunna gå tillbaka tio år i tiden och se vad man klockade då. Finns många guider o.s.v... Då kanske det kan finnas en poäng att införliva TS i NHWs forum. Jag ser tyvärr ingen mening med att låta TS leva vidare gneom att dubbelposta eller länka till NHWs nyheter.

Avslutningsvis. Jävligt synd! Slutet på en fin era...

• 0
Posted Image

#6 Snigel

Snigel

Kväveöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 232 inlägg
  • PlatsGöteborg

Postad 27 september 2015 - 11:55

Techsweden verkar tyvärr döende. En sammanslagning känns trevligare än en nedläggning, men vad kommer bli kvar? Vad kommer vara techsweden som inte redan finns hos NHW?

• 0

Gigabyte P55USB3|830 256GB|i5 860@4.0|16GB 12800|Geforce GTX 670|Asus Xonar D2|HX750W Gigabyte DS3R P45|4xRaptor 74GB|q9550@3.4|8GB 8500|Geforce GTX 285 SLI|Audigy 2|ZS750W Macbook 13"|Samsung 830 256GB|p8600@2.4|8GB 8500|Geforce 320m Server|X25-m 80GB|MomentusXT 500GB|t8100@2.1GHz|4GB 6400 http://sniglom.blogspot.com

#7 GroundX

GroundX

Crew

• Moderatorer
  • 2 978 inlägg
  • PlatsBollnäs

Postad 29 september 2015 - 19:26

Sammanslagning > nedläggning, absolut. Det blir väl såhär med ett nischat forum när nischen förändras.

Det finns galna mängder kompetens här på TS - någonting som TS misslyckats med att ta tillvara på. Här har SweC däremot lyckats - trots alla P14 som också hänger där.

Men jag håller med - det enda forumet som är aktivt är SweC. Att bli av med all historik här på TS måste vi dock för allt i världen hjälpas åt att se till att det inte händer!

• 0
WS: Ja - Bärbart: Dödad - Hypervisor: Ja - HTPC: Ja - Fildelare: Ja - Filserver: Ja

#8 Viking

Viking

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 542 inlägg

Postad 01 oktober 2015 - 16:19

Jag hänger knappt inte på nåt forum över huvud taget längre (gäller även sweclockers). Tittar bara in nån gång ibland och se om det finns nåt värt att läsa.

• 0

1: AMD Vishera FX-8350 - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T 2: AMD Phenom II x6 1100T BE - Asus M4A79T Deluxe (AM3) - Sapphire 5870 1GB - 8GB 1600MHz Corsair Vengeance - Western Digital 500GB - X-Fi SoundBlaster XtremeGamer - Antec 300 - Samsung SyncMaster 204B

#9 Lordkiller

Lordkiller

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 422 inlägg
  • PlatsFalun

Postad 01 oktober 2015 - 17:49

å andra sidan har ni gjort ett förjävligt bra jobb allihopa som varit inblandade i Techsweden. Föredrar TS varje dag över NHW. Sen som GroundX skriver finns en sjukt hög kompetens här då medelåldern är högre och de flesta har haft ett genuint intresse för hårdvara, mjukvara och så vidare. 

Kan även vara därför det är så pass inaktiv för de av oss som har problem kan lösa det själva. Nya medlemmar beror väl på att det egenteligen inte finns någon som helst reklam för TS någonstans så nya medlemmar lär knappast hitta hit enkelt.

Men om det är tiden som brister förstår jag att det kan vara klokt att gå ihop med NHW. Är det brist på medlemmar och aktivitet så har ni nog mestadel er själva att skylla då nya medlemmar inte kan hitta hit därav skapas få nya trådar. De enda som faktiskt lyckas hitta techsweden söker oftast efter någon komponent på google som de vill köpa och hittar hit på det sättet. eller hör från någon vän som är medlem här. 

Sen även allt med er gaming sida och massa konstiga struliga projekt som var en god tanke men blev så pass fel i detta sammanhang.

Sen saknar jag lite när man alltid kollade på folks överklockningar här på forumet det var nog det mest intressanta med TS. Det var styrkan i TS. 

• 0

Dator: 3 st GTX Titan utan övrig hårdvara samt knäckebröd och vatten livet ut.

#10 Filip

Filip

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 5 inlägg

Postad 01 december 2015 - 22:22

Ett förslag:
Överlåt sidan till någon som kan tänka sig betala för driften. Omvandla sidan till ett rent forum för Sveriges främsta inom PC-prestanda. 
Det är var sidan alltid har varit även om det gjorts försök att göra den till mer. 

TechSweden.org skulle helt enkelt vara en förening för medlemmar som vill tävla inom överklockning, eller bara få ut maximal prestanda ur sin hårdvara (posta och "skryta" internt). Med lite övriga diskussioner naturligtvis som kommer naturligt om man har ett forum. 

Det finns fortfarande saker att överklocka och TechSweden borde vara det naturliga stället dit de seriösa vill vända sig.

• 0

Också taggad med en eller flera av dessa nyckelord: techsweden, nhw

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar