Hoppa till innehåll

Foto

Stämma Sweclockers.

st%c3%a4mma sweclockers

• Var vänlig och logga in för att svara
6 svar till detta ämne

#1 Piddeman

Piddeman

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 18 inlägg
  • PlatsKristianstad

Postad 07 oktober 2015 - 14:41

Hejsan! Jag har sen ett tag blivit bannad på Swec pga jag gav svar på tal mot en admin där...Ialf så ledde det till avstängning.

5år har gått och jag försökte skapa ett nytt konto, jag har ny IP och MAC-adress...Men trots detta blir jag bannad automatiskt..

Har de sparat nåt om mig som jag inte vet? Går inte det emot PUL-lagen?

Funderar på att stämma dem pga detta. Jag vill veta vad de använder för program för att veta att jag är jag så säga..

MvH 

• 0

GPU|| G1 GTX970

CPU|| AMD FX8350@4GHZ  -under voltage (1,25V)-

Mobo|| Asrock 970M Pro

Lagring|| 250GB Samsung 840 EVO+ 1TB Seagate HDD

Chassi|| Prodigy M BLue

PSU|| Cooler Master V700 Guld

RAM|| 8GB @1600MHZ CL8

#2 GroundX

GroundX

Crew

• Moderatorer
  • 2 978 inlägg
  • PlatsBollnäs

Postad 07 oktober 2015 - 14:52

Samma dator, ibland genereras ett ID för datorn i fråga baserat på lite information som webbläsaren skickar om den.

SweC-folket är inga trollkarlar, så någonting måste infrastrukturmässigt kunna spåras till dig.

• 0
WS: Ja - Bärbart: Dödad - Hypervisor: Ja - HTPC: Ja - Fildelare: Ja - Filserver: Ja

#3 Piddeman

Piddeman

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 18 inlägg
  • PlatsKristianstad

Postad 07 oktober 2015 - 15:05

Ska inte allt sånt raderas efter ett år eller nåt, personliga saker är väl olagligt för företag att spara ett viss tid? 

Enda anledningen är att jag blir paranoid om de har makten till detta, tänk då vad utsatt man är =/...Hur blir man osynlig på nätet? :P 

• 0

GPU|| G1 GTX970

Mobo|| Asrock 970M Pro

Chassi|| Prodigy M BLue

RAM|| 8GB @1600MHZ CL8

#4 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 07 oktober 2015 - 19:35

Du kan ju alltid prova att registrera ett nytt konto från en mobil via mobilnätet.

• 0

Gigabyte Z170X-UD3 | 6700K @ 4600 | 16 GB Corsair 2666 CL16 @ 2933 CL15 | Asus GTX 980 Ti Strix OC 

"if you want the most solid Windows ever put together, there's a community project that combined the best features of ME, CE, and NT. It's called Windows CE.ME.NT., because it's always frozen"
u6213.png
http://rec.elmor.se/...ew.php?user=113

#5 GroundX

GroundX

Crew

• Moderatorer
  • 2 978 inlägg
  • PlatsBollnäs

Postad 08 oktober 2015 - 09:34

Personliga saker ja, lagen säger i regel 3 månader. Men tror inte dina enheter går under PUL faktiskt :P

Här är i princip allt som en webbserver kan fråga efter: http://browserspy.dk

• 0
WS: Ja - Bärbart: Dödad - Hypervisor: Ja - HTPC: Ja - Fildelare: Ja - Filserver: Ja

#6 Piddeman

Piddeman

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 18 inlägg
  • PlatsKristianstad

Postad 12 oktober 2015 - 19:22

Jag har försökt att skapa nytt via olika nätverk och 3G, men så fort jag loggar in på min stationära dator hemma så bannas jag..Blir fan arg, inte att jag inte kan bli medlem, utan att de har makten över mig..

• 0

GPU|| G1 GTX970

Mobo|| Asrock 970M Pro

Chassi|| Prodigy M BLue

RAM|| 8GB @1600MHZ CL8

#7 Bogey

Bogey

Kväveöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 061 inlägg
  • PlatsGöteborg

Postad 12 november 2015 - 20:07

Tror jag vet vem du pratar om.

Men, ja han är lagom rolig ja.

För typ 15 år sedan hade han och jag en diskussion på SweC, då var han moderator bara (nu är han mer än Admin, eller hur?)

Där vi diskuterade chassin/nätagg och han var helt lyrisk över sitt (Cheftain? eller vad det var)

Bigtower a´+ 15/20 kilo och själva tråden handlade om någon 08 som bodde längst upp i ett höghus där hissen sällan funkade och han ville ha tips på chassin som var lätta att flytta pga han var en lan/nät nisse som ville ha stabilt o lätt chassi att stoppa in i bagageluckan för lan.

Och... då rekomenderar denna nisse ett bigtower på närmre 20 kg pansarplåt......

Jag skrev väl något om att bor man på 11 våningen och har Lan som hobby så...

Sen fick den idioten fullkomligt tuppjuck och det var hotelser i tråden (Jag han köra copy n` paste) Där jag blev "tillsagd" att hålla käften om jag inte ville bli bannad. Jag frågade om han hotade mig och sen var jag bannad.

Det var för 15 år sedan typ, jag kontaktade ägaren till SweC (sorry, glömt hans namn, men trevlig jugge typ)

Som inte var imponerad utav denna (då) moderator och bad om ursäkt med "sorry, han är ny, men vi skall hålla honom under uppsikt" och lyfte varning/bann.

Sen dess har jag blivigt varnad o bannad flera ggr på SweC, alltid med denna persons medverkan.

• 0
Vic 20 med Floppy ! PreacherMan värderar Xitrion´s hub: "Jag är ledsen grabben, men den där är inte ens värd ett wienerbröd i inbyte."

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar