Hoppa till innehåll

Foto

Intressekoll: Massa gamla OC-prylar

intressekoll massa gamla oc prylar

• Var vänlig och logga in för att svara
15 svar till detta ämne

#1 Dahl

Dahl

Techsweden.org

• Administratörer
  • 6 597 inlägg

Postad 29 oktober 2015 - 22:48

Jag håller på och flyttar och inser att jag har lagt överklockningen på hyllan, det enda som sparas är lite udda prylar så som ES-CPU:er, Vappo LS och en felsöknigsrigg. Vi pratar nog en tre, kanske fyra flyttlådor med prylar som letar nytt hem. Vill man ha en riskokare eller CD-spelare på köpet så går det att ordna också ;)

Det jag tänkte bli av med är bland annat en helt flyttlåda med blandade grejer, som jag skulle vilja se kommer i "rätt" händer, dvs någon som kanske vill ha lite prylar till HWbot eller liknande saker. Jag har inte börjat gå igenom allt ännu iom att flytten tar prio, men i en låda har jag lite prylar som detta:

Massa vattenkylningsblock, typ Maze4GPU, olika CPU-block upp till åtminstonde S775.

Heatercore, typ volvo 240

3st Hydor pumpar L30 kanske?

Massa fläktar, bland annat 2-3 Delta 80MM

Kanske upp emot ett tiotal grafikkort, antingen billiga eller bara PCBn kvar. Jag tror det är prylar så som x300, x550, ti4600, r9800pro, 2900xt (vet ej om det funkar), HD5450.

Lite blandade kort, typ NICs osv.

En Duron 1200 såg jag också flyga förbi.

DDR Maximier, oanvänd.

Samt en Intel-väska med massa DI-pots, från incido. Vi pratar nog i eran run GeForce4 och Radeon 9800. Pottar för CPU och GPU.

Är det någon som skulle vilja ha detta? Priset är snarare symboliskt, men frakten kan bli dyr då det väger mycket. Vissa saker har jag fått av andra överklockare, och de räknas inte med i den symboliska summan. Någon som kan ta sig till GBG kanske?

Jag tror även jag har lite "bättre" grafikkort med kylare och allt komplett, typ X1800XT, 3870, 3870 OC, HD5850 och lite Maximus-moderkort och blandade minnen, jag tror det mesta är S775, men har inte stenkoll på det, måste gå ingenom allt när flytten stabiliserat sig. Det finns nog även lite phenom2 cpuer med okänd status, ett gäng S775 icke-ES-CPUer ligger nog i lådorna också. Dessa prylar kan jag tänka mig att sälja väldigt billigt, men samma sak här, en stor låda till någon entasiuast kanske?

Ev finns det lite modernare cpu-kylare och nätagg också, får se vad som ligger i lådorna.

Några OC-entasuiaster som känner sig sugna så att jag inte slipper gå ingeom allt och fota och lägga upp en gigantisk "garderobsrensningstråd"?

• 0

Techsweden.org - Sveriges extremaste hårdvarusite

#2 lanbonden

lanbonden

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 482 inlägg
  • PlatsLund

Postad 29 oktober 2015 - 23:12

Om man bara bodde i närheten av Göteborg...

• 0

#3 Diesel

Diesel

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 282 inlägg
  • PlatsVetlanda

Postad 30 oktober 2015 - 06:05

Vattenkyl, socket 775  och Hwbot med gamla grejer mm , låter som något för mig :)

Kommer starta upp HWbot säsong 2015/2016 i November.

• 0
--------------------------------------------------------------------------------------------------- Jag är inte bra på att skriva med tangentbord, fast jag tror jag har ALT under CTRL. På HWbot - TSdiesel

#4 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 30 oktober 2015 - 07:17

Har du några AGP grafikkort köper jag de gärna. Jag letar också efter ett 965 kort, typ Asus P5B.

Kan tyvärr inte komma, annars hade jag gärna gjort det.

• 0

Gigabyte Z170X-UD3 | 6700K @ 4600 | 16 GB Corsair 2666 CL16 @ 2933 CL15 | Asus GTX 980 Ti Strix OC 

"if you want the most solid Windows ever put together, there's a community project that combined the best features of ME, CE, and NT. It's called Windows CE.ME.NT., because it's always frozen"
u6213.png
http://rec.elmor.se/...ew.php?user=113

#5 exs

exs

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 38 inlägg
  • PlatsUppsala

Postad 30 oktober 2015 - 10:39

om du känner dig manad att skicka så skulle jag vara intresserad av socket 775 delarna.

• 0

#6 Dahl

Dahl

Techsweden.org

• Administratörer
  • 6 597 inlägg

Postad 01 november 2015 - 11:55

Det låter som att det finns lite mottagare då. Men det känns som att det att skicka med posten som gäller.

Diesel, du verkar mottaglig för en låda, så jag skall se om jag kan få ihop något i veckan.

Marquzz, är det något mer än AGP-kort du skulle vara ute efter om jag hittar lite prylar i lådorna?

exs, är det för överklockning eller good-to-have?

DI-pottar någon? Det känns dock troligt att de landar i metallskroten idag.

• 0

#7 Diesel

Diesel

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 282 inlägg
  • PlatsVetlanda

Postad 01 november 2015 - 13:09

Jag kan hämta på Lördag om det passar dig, annars är det frakt som gäller. 

Ska till borås, men bara 8 mil till Göteborg , som du bor i ?

Di-pottar,  har bara kört luft och vatten, men dice är ju nästa steg för mig :)

Om pottarna är för 775 och äldre så är jag intresserad. 

• 0
--------------------------------------------------------------------------------------------------- Jag är inte bra på att skriva med tangentbord, fast jag tror jag har ALT under CTRL. På HWbot - TSdiesel

#8 lanbonden

lanbonden

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 482 inlägg
  • PlatsLund

Postad 01 november 2015 - 19:34

Lite sugen på en del saker (kommer nog bli en lång lista ;) ) men lider som sagt av problemet att Göteborg är många mil bort så får bli via frakt.

Lite mer specifikt vad "lite Maximus-moderkort" innebär för modeller? Råkar inte finnas något nice Lanparty 939 kort tex?

"Massa vattenkylningsblock, typ Maze4GPU", låter också helt klart intressant, några NB/SB block också?

r9800pro är intressant till en kommande tävling då de 3 jag har lider av artefakter.

2900xt (vet ej om det funkar), ett bra nybörjarkort för att göra en Zombie pcb av, mycket intressant om strömförsörjningen funkar, resten är skit samma då det kommer sågas bort ändå :)

DDR Maximier, oanvänd. Den grejen från Hipro på extremsystems som funkar till alla typer av minnen? Mycket intressant!

Tror inte potarna är aktuella då de lär vara tunga, men är det seriösa potar eller klassiska hemmabyggen som de som alla andra hade (och jag redan har)?

Även andra grafikkort skulle kunna vara av intresse för att köra igenom för lite HWbot poäng

• 0

#9 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 01 november 2015 - 21:36

Marquzz, är det något mer än AGP-kort du skulle vara ute efter om jag hittar lite prylar i lådorna?

Det skulle som sagt vara ett 965 moderkort om du har, typ Asus eller Gigabyte.
  • 0

Gigabyte Z170X-UD3 | 6700K @ 4600 | 16 GB Corsair 2666 CL16 @ 2933 CL15 | Asus GTX 980 Ti Strix OC 

"if you want the most solid Windows ever put together, there's a community project that combined the best features of ME, CE, and NT. It's called Windows CE.ME.NT., because it's always frozen"
u6213.png

#10 Dahl

Dahl

Techsweden.org

• Administratörer
  • 6 597 inlägg

Postad 05 november 2015 - 00:02

Hej!

Jag hade minde 775-saker kvar än jag trodde i moderkort, det fanns endel lådor, men det var inte så många moderkort kvar. Jag tänkte spara ett som en felsökningsrigg så det som finns kvar är ett MSI 975X och ett Maximus Extreme. Allt 939 och 965 är borta, sitter nog i kompisars datorer verkar det som.

Diesel; Göteborg japp.Det tar ca 40 minuter till Borås härifrån vill jag minnas.

Marquzz; AGP-korten verkar vara Ti4600 (+ett som saknar några/något motstånd), FX5500 och 9800Pro Prophet vad jag kunde snabbt se. Jag har aldrig kört med 9800 kortet och har ingen kylare.

Lanbonden; Jag tror det är totalt 4st Maze4GPU, oklart om det är olika generationer och om jag har montering till alla fyra, sedan så vet jag inte hur många cpu-block det är, men det borde vara minst 3st. Vill minnas att det skall finnas något gammalt Zalman, ett Apogee GT och något EK-block. Kanske mer.

Det är 3st GPU-pottar och 1st CPU, vet inte vem som har gjort dem. CPU-potten ser ut att ha hål för S754, gpu kan vara r9800 eller gf4-stuk kanske. 1 fet jäkel och 2st som borde lira för SLI. Det är bättre kvalitet än om jag gjort det själv, men inte industriell kvalité, så de borde nog klassas som hemmabyggen. I samma väska ligger det även en evap för att göra en kompressokylning.

i S775 väg så behåller jag ES-cpuerna, men hittade en Celeron på 1,86Ghz och en E6320. Följer isf med till Diesel iom moderkorten.

Lånade precis ut HD5850 till en kompis, någon som känner behov av 2st 3870 billigt? Dock väldigt stora förpackningar här, men de kanske kan slängas istället för att skickas. X1800XT är så gammalt och tungt så det hänger med lådan till Diesel.

Ska försöka göra en komplett lista av det jag hittat imorgon. Hittade precis följande AMD-cpuer, någon som behöver eller ser behov av;

Phenom2 965 (troligtvis trasig)

Phenom2 955 (ingen aning vad denna kommer ifrån, eller om den funkar)

Phenom1 995 (ingen aning vad denna kommer ifrån, eller om den funkar)

Vad tror vi om följande:

Marquzz;

AGP-korten om du vill ha dem, R9800Pro till lanbonden om du inte känner behov.

Lanbonden;

DDR Maximer då du verkar gilla den (jag tror bara det finns ddr-sticka till DDR1, men det finns väll kit för DDR2 och DDR3 någonstans i världen)

2900xt om inte Diesel behöver det till hwbot

2st maze4GPU

Något speciellt du tänker på i cpu-blocks-väg?

Diesel;

Resten om du kan komma och hämta, då det blir stort och dyrt att skicka det. Ser ut att vara minst 2st fulla flyttlådor om vi räknar med 3870 som du kan få ruggigt billigt. Något du måste ha i vattenväg? block till 775?

exs; sorry, ser inte dig på hwbot och vill inte splitta upp saker för mycket.

• 0

#11 Marquzz

Marquzz

Hedersmedlem

• Administratörer
  • 8 431 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • PlatsStockholm

Postad 05 november 2015 - 07:25

Tack för att du gjorde dig besväret att gå igenom allt :)

Jag har redan alla de AGP-korten så Lanbonden kan ta dem.

Om ingen vill ha MSI 975X så är jag intresserad.

• 0

u6213.png

#12 Diesel

Diesel

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 282 inlägg
  • PlatsVetlanda

Postad 05 november 2015 - 20:13

Maximus Extreme är det ett DDR3 kort, så är det något som jag har nytta av. 

Har flera Asus DDR2 kort för 775 men inte något för DDR3.

Kan åka till Göteborg antingen nu på Lördag eller Lördag nästa vecka, du får välja vilket som passar dig bäst.

• 0

#13 Dahl

Dahl

Techsweden.org

• Administratörer
  • 6 597 inlägg

Postad 05 november 2015 - 22:44

Det har DDR3 japp! Denna lördag blir bra. Skickar lite kontakt-info via PM.

• 0

#14 Diesel

Diesel

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 282 inlägg
  • PlatsVetlanda

Postad 06 november 2015 - 06:11

PM sänt

• 0

#15 lanbonden

lanbonden

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 482 inlägg
  • PlatsLund

Postad 06 november 2015 - 16:53

ska försöka svara även om det är lite rörigt på telefonen...

det du lista är sånt jag är intresserad av! vore guld värt om du hittar ddr2 (3an not so much) till maximizern, angående cpu block är det om du har nått äldre fär jag måste köra fullösningar till 939/745/478 och 370 om jag kommer ihåg rätt. kan kolla noggrannre på det när jag kommer hem från Spanien om du inte har bråttom.

potarna lät inte så intressant då jag redan har 1cpu och 2 gpu hemmabyggen. oklart exakt vilka kort de passar till dock. evapen låter intressantare men ska jag vara ärlig mot mig själv kommer jag nog aldrig komma till skott och bygga en egen singlestage?

ville inte marquzz ha agp korten är jag intresserad, framför allt 9800 och 4600ti är intressanta, även det som saknar någon resistor då jag har gott om kort att plocka komponenter ifrån och inte är rädd för lödkolven samtidigt som jag vet att ett 4600ti samt 9800 kommer användas för en tävling inom kort.

samma sak med phenom cpuerna. min 955be är rätt medioker så vill inte disel testa så.

• 0

#16 Dahl

Dahl

Techsweden.org

• Administratörer
  • 6 597 inlägg

Postad 07 november 2015 - 14:15

Nu har Diesel hämtat de stora grejerna, så Marquzz och lanbonden får följande:

Marquzz:

MSI 975X Platinum Powerup Edition, hittade endast moderkort och manual.

lanbonden:

2st Maze4GPU

1st Swiftech Apogee GT, har hål för 5 sockets

Phenom CPUer, inkl 1 box

2900XT, AGP: FX5500, Ti4600*2, R9800Pro

DDR Maximizer, med en DDR2 sticka

Skicka PM så löser vi detaljer runt frakt osv.

Det kan hända att jag har lite random-saker kvar, så det kan komma mer prylar när jag har hittat mer i flyttlådorna. Men för tillfället är allt borta. Jag vet att det finns 2st 120mm Delta någonstans, så det borde ligga med lite annat i OC-väg.

Happy overklocking :)

• 1

Också taggad med en eller flera av dessa nyckelord: intressekoll, massa, gamla, oc, prylar

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar