Hoppa till innehåll

Foto

Amd Ryzen köp tips

Ryzen x370 b350

• Var vänlig och logga in för att svara
2 svar till detta ämne

#1 xcr

xcr

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 01 mars 2017 - 22:58

Tjena tänkte kolla vad ni tror kommer vara mest prisvärt.

Jag fundera på två köp men vet inte vilket.

https://www.inet.se/.../visa/10232513/

eller 

https://www.inet.se/.../visa/10232515/

Tanken här är att ifall jag väljer det sista kan jag få upp processorn till samma prestanda som 1800x och det är billigare.

Men nu kommer det kluriga, tror ni att b350 tomahawk och 1800x kommer att vara mer prisvärt då 1800x med all sannolikhet är bättre binnad, är det värt jämfört med det billigare paketet.

Det jag är ute efter är minst 4,5ghz med 1800x på b350 tomahawk annars är det ingen ide.

Jag skiter fullständigt i crossfire / sli, har ingen användning för det.

Synd att X370 Taichi från Asrock inte finns då det har samma överklockning som ASUS CROSSHAIR VI HERO

dvs jag kan få den till 1800x prestanda, förmodligen billigare moderkort också för den delen då den säljs på newegg för 190$ just nu men finns inte hos någon svensk återförsäljare.

Vad har ni för åsikter, vore tacksamt med lite hjälp för att jag inte ska bli tokig och ångra mig sen.

Mvh

• 0

#2 Oscar Reimer

Oscar Reimer

Kväveöverklockare

• Administratörer
  • 2 312 inlägg
  • Hwbot Poäng:
  • Plats195.75.38.139

Postad 03 mars 2017 - 11:02

Nu verkar det som att alla processorer klarar ungefär 4 GHz vid luft, så jag hade tagit 1700 (utan X) med så bra moderkort som möjligt. Har själv beställt 1700 tillsammans med Hero av den anledningen. Om du inte ska köra någon extrem OC kan du säkert snåla in på moderkortet något.

• 0

Mvh

Oscar Reimer

Synpunkter eller frågor? Skicka PM!

#3 xcr

xcr

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 03 mars 2017 - 12:33

Nu verkar det som att alla processorer klarar ungefär 4 GHz vid luft, så jag hade tagit 1700 (utan X) med så bra moderkort som möjligt. Har själv beställt 1700 tillsammans med Hero av den anledningen. Om du inte ska köra någon extrem OC kan du säkert snåla in på moderkortet något.

Tackar för svar, blir nog samma här ska invänta lite och se vad deras bios updates kan göra, om det kan förbättra överklockningen något mer tom eller windows updates som fixar prestanda problem m.m, redan nu är det prisvärt.

Verkar som att 1800x inte kommer över väggen på 4-4,1ghz och dessutom 20 grader högre i värme ungefär eller betydligt högre än om du skulle ta 1700 och klocka den till samma klockfrekvens 1800x ligger på vilket är väldigt pinsamt då man betalar betydligt mer för en 1800x.

• 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar