Hoppa till innehåll

Foto

Retro Lan i Halmstad

• Var vänlig och logga in för att svara
2 svar till detta ämne

#1 Necrodude

Necrodude

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 27 inlägg
  • PlatsHalmstad

Postad 01 maj 2017 - 22:29

UTAi6fo.png

Nu är det dags! Fram med koffeintabletterna. Rota fram era gamla solblekta vita\gråa burkar från slutet på 90-talet, kom till Halmstad och var med på ett fett j-la old school RetroLan!!!

Lira Quake, CS, Unreal Tournament, Star Craft, Red alert, Total Annihilation, Carmageddon eller annat valfritt spel från den tiden.

Kravet för att deltaga är att du kommer med en gammal maskin från senare delen av 90-talet, kulmus, helst tjockskärm och Windows 98. 

Vi har satt en gräns på 850mhz på processorerna. Anledningen till detta är att vi vill se RETRO prestanda på maskinerna. Vi vill inte att folk skall sitta och spela nya spel på ett RetroLan.

Detta innebär att om du har en nyare maskin tex en Athlon XP socket A  eller Pentium 4 så kan även du vara med om du tex skaffar en långsammare cpu eller klockar ner den befintliga.
Datorlådan MÅSTE i så fall se ut att vara från 90-talet och
INTE ha några Pentium 4 eller Athlon XP loggor.

Vi planerar att annordna turneringar i UT, CS och Star Craft.

Antal Deltagare på Lanet:
Ca 40pers. Vi kommer att ha ett antal filservrar, samt några dedikerade spelservrar tillgängliga.

Plats: Vi kommer att hålla till på skedala bygdegård strax utanför halmstad. Det tar ca 5 minuter att ta sig dit med bilen från östra avfarten på E6:an

Pris på biljett om du tar med egen dator. 200kr
Pris på biljett om du hyr en dator 500kr
Obs antalet hyrdatorer är begränsat. Så först till kvarn

Skedala bygdegård ligger här:

Datum: 27/10 till 29/10

Tid: Fredag 16.00 till söndag 14.00

Lite info

Tidigare Lan

För er som är ute efter delar så kan jag rekomendera
ebay, tradera, och http://electromyne.de/

Det finns ett forum för retrodatorer som är guld värt
rekomenderas starkt.

Läsning som för er som gillar processorhistoria

För er som tänker bygga retroburkar, men inte var med på den gamla goda tiden kolla in länkarna som följer:

# Trevlig youtubekanal där han bygger retroburkar Retro Machines

# En annan bra kanal på youtube är waybackTECH

# Sist men inte minst

# Hur bra som helst. Missa inte hans youtubekanal

För er som var med på den gamla goda tiden kolla in länkarna ovan

Anmälan: Vi ser helst att ni anmäler er på facebookgruppen "The return to Brain Drain"

Eller skicka ett meddelande till mig.

Frågor besvaras i tråden eller i facebookgruppen.

Ha det gött!

• 0

Gaming rigg: Används främst till ms röj och minecraft.
Cpu: Intel 3970X @4,6Ghz. Mobo: Asus Rampage IV formula. Minne: Corsair 32gb 2133Mhz. Graffekort. 2x Nvidia 780 Ti SLI + 1x Nvidia 750 ti till Physx. PSU: Corsair 1000w någonting. Chassi: Fractal design define R4. Kylning Corsair H110i tror jag. Hdd: 500Gb SSD sandforce krets. Skärm: Asus spelskärm typ 24tum 144hz någonting. Jag kom inte riktigt ihåg.

#2 TimmyQ

TimmyQ

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 24 inlägg
  • Hwbot Poäng:

Postad 01 maj 2017 - 22:40

GRYMT!

• 0

#3 Necrodude

Necrodude

Luftöverklockare

• Medlemmar
  • Pip
  • 27 inlägg
  • PlatsHalmstad

Postad 16 september 2017 - 22:33

GRYMT!

Lokalen har blivit spikad. Vi kommer att hålla till på skedala bygdegård strax utanför halmstad. Det tar ca 5 minuter att ta sig dit med bilen från östra avfarten på E6:an

Pris på biljett om du tar med egen dator. 200kr
Pris på biljett om du hyr en dator 500kr
Obs antalet hyrdatorer är begränsat. Så först till kvarn

Skedala bygdegård ligger här:

• 0

Gaming rigg: Används främst till ms röj och minecraft.
Cpu: Intel 3970X @4,6Ghz. Mobo: Asus Rampage IV formula. Minne: Corsair 32gb 2133Mhz. Graffekort. 2x Nvidia 780 Ti SLI + 1x Nvidia 750 ti till Physx. PSU: Corsair 1000w någonting. Chassi: Fractal design define R4. Kylning Corsair H110i tror jag. Hdd: 500Gb SSD sandforce krets. Skärm: Asus spelskärm typ 24tum 144hz någonting. Jag kom inte riktigt ihåg.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar