Hoppa till innehåll

Foto

Tangenter tröga efter rengöring av tangentbord

tangenter tr%c3%b6ga efter reng%c3%b6ring av tangentbord

• Var vänlig och logga in för att svara
2 svar till detta ämne

#1 helgonet

helgonet

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 212 inlägg

Postad 05 juni 2017 - 19:33

Hej

Gjorde rent mitt tangentbord idag. Skruvade isär det och rengjorde tangenterna med ajax och vatten. Tog lite ajax på tangenterna och en tandborste och skrubbade, sköljde sen av dem. Torkade och blåste rent tangenterna med tryckluft för att senare montera ihop det igen. Det blev rent men tangenterna blev tröga inte längre lika lätta att trycka ned. Några fastnade till och med. Vad kan jag göra för att de ska bli lätta och fina att trycka på igen?? 

Tangentbordet är ett Microsoft Wireless Multimedia Keyboard 1.1

• 0

CM 690 II Advanced. Asus M5A99FX Pro R2.0. AMD FX 8350. Master Cooler Hyper 212 evo. 16Gb Kingston Hyper X Fury Black series. Kingston ssd 840 evo. Sapphire Nitro R7 370 4Gb. PSU Corsair RM 750x.

#2 Diesel

Diesel

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 282 inlägg
  • PlatsVetlanda

Postad 07 juni 2017 - 17:12

Om du tog vanligt kranvatten så är det nog det som är felet. Brukar vara kalk i vanligt kranvatten.

Destillerat vatten är helt rent vatten. Annars kan det vara att du inte fick bort allt smuts och Ajax när du sköljde.

Det bästa är nog annars att köpa nytt tgb. 

• 0
--------------------------------------------------------------------------------------------------- Jag är inte bra på att skriva med tangentbord, fast jag tror jag har ALT under CTRL. På HWbot - TSdiesel

#3 helgonet

helgonet

Torrisöverklockare

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 212 inlägg

Postad 07 juni 2017 - 19:30

Om du tog vanligt kranvatten så är det nog det som är felet. Brukar vara kalk i vanligt kranvatten.

Destillerat vatten är helt rent vatten. Annars kan det vara att du inte fick bort allt smuts och Ajax när du sköljde.

Det bästa är nog annars att köpa nytt tgb. 

Hej och tack för svar. Kan nog vara så. Så nu har jag plockat isär det en gg till. Denna gg har jag pillat loss alla tangenter lr de som vart tröga och gjort rent i vatten och lite diskmedel för att få bort rester sen så ska jag skölja det ordentligt och lägga på lite elektronikspray om det andra inte hjälper. Är väldans fäst vid detta tangentbord (Microsoft Multimedia Keyboard 1.1) så vill gärna återställa det om det går.

Finns ju knappt nåra liknande tangentbord och få tag på nu för tiden. Använder mig av ett Logitech MK330 för tillfället som jag har köpt på öppet köp i förrgår. Får se om jag behåller det.

• 0

CM 690 II Advanced. Asus M5A99FX Pro R2.0. AMD FX 8350. Master Cooler Hyper 212 evo. 16Gb Kingston Hyper X Fury Black series. Kingston ssd 840 evo. Sapphire Nitro R7 370 4Gb. PSU Corsair RM 750x.

Också taggad med en eller flera av dessa nyckelord: tangenter, tr%c3%b6ga, efter, reng%c3%b6ring, av, tangentbord

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar