GroundX skrev:Fyra dygn hinner du ju pressa fram någonting sporadiskt på. Förra SMPC hade jag ungefär 30h kvar när jag kom på att det kanske var dags att skicka in ett resultatDå var det fram med burken och börja pressa bara!
EfterlysT skrev:Fan det är bara att inse att det aldrig kommer att gå att hålla sig från att delta... Frugan och klidsen åker bort Fredag-Lördag, så man kommer nog trots allt att kunna ta sig tid två kvällar iaf. Blir Classic isf, något litet pris borde man kunna sopa hem iaf med lite snabba resultat

Terho skrev:Grattis till det nya livet, samma sak här med en ett års klump som drar i varenda kabel så klocka efter sju är ett måste så man slipper han tuggandes på moderkortet med kylpasta runt hela munnen![]()
Klart man ska visa resultaten på rullande band, inge fjoll
ME4ME skrev:fint resultat du fick fram där![]()
ett tips om du vill dölja något i cpu-z screenen som du gjort nu med spänningen är att även sudda ut validations nummret![]()
Terho skrev:128% med luftvar och nosade på 130 % men orkade mer då jag ska köra torr is live ikväll
![]()
Se vad en lilla rackarn vill bjuda på när den får smaka minus
pr0zaxz skrev:jag får fan inte ihop det alls, antingen har jag en jävla otur eller så är mitt moderkort riktigt illa, någon som har erfarenhet av p5qd-turbo?
har dessa cpuer på hyllan, alla börjar kinka sig vid runt 70% OC
e4300
d420
d430
e2140
e2160
samt en e8400 för pris/prestanda men den gör knappt 40%
kyler med en sprillans ny TRUE ihop med 2st 133cfm fläktar, den orkar kyla under 50grader till strax över 1.6vcore, så kylningen är nog inte problemet
lirar med ett FSP 500w agg, har för mig att dessa har svag 3.3v, kanske det som är boven
förövrigt lirar jag med ett par adata pc8500+ som brukar orka iaf en 1350mhz
Razzz skrev:pr0zaxz skrev:jag får fan inte ihop det alls, antingen har jag en jävla otur eller så är mitt moderkort riktigt illa, någon som har erfarenhet av p5qd-turbo?
har dessa cpuer på hyllan, alla börjar kinka sig vid runt 70% OC
e4300
d420
d430
e2140
e2160
samt en e8400 för pris/prestanda men den gör knappt 40%
kyler med en sprillans ny TRUE ihop med 2st 133cfm fläktar, den orkar kyla under 50grader till strax över 1.6vcore, så kylningen är nog inte problemet
lirar med ett FSP 500w agg, har för mig att dessa har svag 3.3v, kanske det som är boven
förövrigt lirar jag med ett par adata pc8500+ som brukar orka iaf en 1350mhz
Du kan minska devidern så minnena inte är uppe vid 1350MHz (om du nu är där uppe och snurrar)?
Moderkortet kan mycket väl vara boven i detta. De E2140 processorerna jag kört så har aldrig någon stoppat redan vid 40%, det är inte ens en "normal" överklockning för 24/7![]()
Har du testat med annat nätaggregat?
Återgå till Benchmark / Prestanda
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster